60 frågor.

Övrigt

1. Hur gammal är du? Arton år och elva månader, så alldeles snart nitton år.

2. Hur gammal känner du dig? Vant mig vid tanken på 19 nu, så 19.

3. Vad har du gjort i dag? Idag har jag blivit väckt att att Andreas smällt i dörren när han gick, då kunde jag inte somna om, sedan filmade jag mina katter lite för de gjorde så konstiga ljud, liksom pratade med varandra.
Efter det satte jag mig vid datorn och nu sitter jag här. Snart dags för frukost.

  

 

4. Vilken film såg du senast? Life of Pi

5. Vem ringde du senast? Tror det var min pappa i måndags då vi skulle ses tilsammans med mina syskon.

6. är du besatt av någonting? The, choklad, Frida.

7. Är du rädd för blod? Nej, faktiskt inte, har alltid varit lite fascinerad utav det, älskar den klarröda färgen..

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Det är världens mjukaste, mysigaste plats där nog tillbringar mest tid i när jag är hemma. I soffan.

 

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej det kan jag inte. Skämms men tyvärr.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, jag var helt ärlig.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Oj.. Jadu.. Svart kanske, beage, det är så mycket olika nyanser!

12. När vaknade du i dag? Jag vaknade 8:30, alltså 10 minuter innan Andreas buss går, då han ska låsa dörren och känna efter ifall den är låst, så smäller det som fan i hela lägenheten.. Då kunde jag inte somna om.

13. Vilken är din favorithögtid? Jul. Definitivt julen. Stämmningen, ljusen, mörkret, kärleken. 

 

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I Paris. Jag har längtat tillbaka dit sedan första gången jag var där. Saknar ljusen, staden, känalsan, byggnaderna och hur otroligt vackert och mysigt det är...

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Ja Paris? Även London, Athen och sist men inte minst Venedig såklart.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Resa, resa hela tiden, fota allt jag ser som en riktig turistturist. Sitta i var sin gungstol med min bästa vän i någon mysig stuga på landet, helst någonstas i frankrike, dricka te och ha tusen katter.

17. Vad lyssnar du på just nu? Ett reprisprogram från Desperate Housewifes på tv.

 
 

20. Vem är din favoritkändis? Natalie Portman. Hon är bara så otroligt.. Bra...

21. Vad är du på för humör just nu? Trött, lite frustrerad över projektarbetet och bloggtorkan..

22. Vilka världsdelar har du varit i? Bara rest inom Europa.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, faktiskt inte. Det är jag rätt glad över!

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Löste, socker, bröd, nachochips.

 

 

23. Snarkar du? Noooo, absolut inte. Dock har jag hört att jag kan låta lite. Men inga snarkningar.

24. Vilka yrken har du provat på? Jadu, har provjobbat på lite olika ställen med skolans hjälp, dagis, kaffehandel, hälsobutik, pizzaställe, ja såna småsaker.

25. Hur går du helst klädd? Tights, små svarta skor, ett svart linne, en klänning över, sedan en tunn kofta och kanske en sjal. + basker men nu har jag ju tappat bort min...

 

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vattuman, men ibland är det fisk, beror på när man räknar ifrån, 19/2 brukar vara ett sånt datum som man mäter ifrån nämligen..

27. Vilket är ditt favoritgodis? Jag älskar vanlig choklad, marabou, 70%, ja allt möjligt, sen har vi alltid klassikerna, som nappar och fizzy bubbles.

28. Vad sa du senast? "Vad säger du Tjejen?" till Yossi då hon går omkring och pratar med mig, inte det här klagande och "jag vill ha något" jamandet utan mer, "Hej" , "Hallå", "Titta här".

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bild, Musik och Hemkunskap

30. Vad har du på dig just nu? Trosor och v ärldens mysigaste morgonrock

 

 

31. Vilken är din favoritaffär? Det är ju olika pga av vilket humör man är på lite... Men det blit ofta Di Moda, Vila och H&M.

32. Vad har du för storlek i kläder? Det är så himla olika.. Lite på vad man vill ha också, jag handlar ofta för stora tröjor och så för att jag ska kunna ha tight till, långa linnen, långa koftor och tröjor så jag vet faktiskt inte.. Lite olika pga av kläderna också.

33. Vad har du i dina fickor? Ingenting faktiskt.

34. Vad köpte du senast? Jag köpte.. Hmm.. Frukost i skolcafet igår tror jag.

 

 

35. Hur många gånger har du flyttat? 4 gånger. Tror jag...

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Frida, facebook och deodorant.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvälls, definitivt, oftast iallfall...

38. Senaste filmen du såg på bio? Django, så, jävla bra.

 

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, i pannan, och i fingret.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Nej. Jag är nog inte så äventydlig...

41. Vad åt du till frukost? Hitills? Lite godis...

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag påväg att fylla 9 år... Jag bodde i huset hemma på landet tillsammans med hela min familj, Mamma, Pappa, syskonen, hunden och katten. Skolan låg precis bredvid, kompisarna och jag hade det hur kul som helst varje dag och jag minns det bara så, och det behåller jag gärna.

 

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har faktiskt inte tagit körkort än.. Skämmis..

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Andreas tror jag, eller Frida, de tar alltid hand om mig när jag behöver det. Och överraskar mig alltid med små fina saker, som en kopp te, en goodisbit eller bara en kram.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Antingen bredvid mig i sängen, precis vid kudden eller på bordet bredvid vid hörnet..

46. Vad var det sista du åt?  Godis, men jag förbereder mig för frukost. 

47. Vem är världens vackraste kvinna?  Natalie Portman.

48. Är du blyg? Jag brukade vara så otroligt mycket framåt, var alltid den som presenterade mig först, men nu har jag börjat dra mig tillbaka ganska mycket. Undviker helst folkmassor och folk.

 

 

49. Vilken var den sista konserten du var på? Måste varit någonstans på Peace & Love, så Rihanna var nog den sista.

50. Vad heter du i andra namn? Anna Karolina

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej inte vad jag minns och vet om faktiskt.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Nej det tror jag inte.. Kanske men kan tyvärr inte komma på någonting iallafall.

 

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Yoga.  

54. Har du några husdjur? Jag har två underbara katter.

55. Vill du gifta dig? Jag tror inte det.. Men det är ganska fint.

56. Var växte dina föräldrar upp? Jadu, pappa i Aneby och Mamma i Örserum, där jag växte upp. Vad jag vet.

 

 

57. Har du någon gång ringt polisen? Nej, men Andreas har några gånger då jag varit med.

58. Har du svenskt ursprung? Vad jag vet om ja.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Jossan, Josse. Ganska logiska. Älskling, vännen och gumman är det ju från Andreas också.

60. Vilka är dina största svagheter? Jag swiftar i humör ganska snabbt och olägligt ibland. Kan lätt bli sur och överreagera och jag gillar inte folk. Jag tror det sammanfattar ganska mycket...

 





Till dig som kommenterar.


Fotografi & Teckningar
För att anlita mig som fotograf går du in på "Priser & Bokning", kontakta mig gärna via mejl.
Vill du veta mer om min kamerautrustning? Klicka in på "Mer om mig" och gå in på "Kamerautrustning".
Alla teckningar jag lägger upp på min blogg är gjorda utav mig om inte annat anges i inlägget.

Min Blogg
Jag gör inte längre bloglovinbyten men gör gärna länkbyten.
Jag gör blogdesigns. Skriv ett mail till mig: [email protected]







Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



URL/Bloggadress:



Kommentar:














|